Telefony:
Rejestracja: 55 232 74 50
codziennie w godz. 8:00 – 18:00
Odwołanie wizyty
wyślij sms pod numer 517 334 564. Pamiętaj o podaniu: imienia i nazwiska pacjenta !!!
Poradnia realizuje świadczenia dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W zakresie kompetencji Poradni pozostaje:
- diagnostyka prowadzona przez zespół specjalistów ( lekarz psychiatra, i psycholog, pedagog, logopeda ),
- porady kompleksowo–konsultacyjne ( wstępne lub kontrolne porady lekarza psychiatry i zespołu specjalistów ),
- terapia indywidualna w ramach programu terapeutycznego,
- zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców pacjentów Poradni,
- współpraca z rodziną oraz placówkami oświatowymi ( przedszkola, szkoły, inne placówki)
W poradni oferujemy następujące formy terapii: Ruch Rozwijający W. Sherborne, terapia behawioralna, elementy Treningu Umiejętności Społecznych, zajęcia z elementami usprawniania sensorycznego, terapia przez zabawę, techniki relaksacyjne, Metoda Dobrego Startu i inne formy terapii w zależności od potrzeb pacjenta.
W skład zespołu terapeutycznego Poradni wchodzą: psychiatra, psycholog, pedagog, logopeda, fizjoterapeuta.
Wszyscy członkowie zespół posiadają szeroką wiedzę zdobytą podczas specjalistycznych szkoleń oraz wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE OCENY ROZWOJU DZIECKA W KIERUNKU ZABURZEŃ ZE SPEKTRUM AUTYZMU:
Dzieci są różne, każde z nich jest wyjątkowe i osiąga kolejne umiejętności w swoim własnym tempie. Jeśli jednak istnieją rzeczy, które nas niepokoją, warto jest skontaktować się ze specjalistą, by ocenił rozwój naszego dziecka i podpowiedział co robić dalej.
Zachowania, które szczególnie powinny zwrócić uwagę rodziców:
Po ukończeniu 12 miesiąca życia:
- brak kontaktu wzrokowego,
- odrzucanie kontaktu cielesnego, dziecko nie lubi być przytulane, głaskane, wyrywa się, jest wówczas niespokojne,
- brak reakcji na imię, dziecko wydaje się być głuche, ale usłyszy np. szeleszczenie rozpakowywanego cukierka,
- brak gaworzenia, dziecko nie wypowiada sylab, a po 16 miesiącu życia brak prostych słów np: mama, tata, am, daj.
Po ukończeniu 18 miesiąca życia:
- brak wskazywania palcem, około półtoraroczne dziecko potrafi wskazać opiekunowi coś co go zainteresowało (auto na ulicy, psa, czy ciekawą zabawkę)
- brak zainteresowania otoczeniem, dziecko lubi się bawić samo, nie interesują go rówieśnicy
- brak zabaw „na niby”, dziecko nie bawi się w karmienie lalki, jazdę autem, sprzątanie
- zabawy niezgodne z przeznaczenie zabawki, np. odwrócenie samochodu i kręcenie jego kołami, wprawianie w ruch obrotowy klocków, butów itp., ustawianie samochodów w rzędy
- uwielbienie rutyny, wszystkie czynności muszą być wykonywane zawsze w ten sam sposób (dojście do sklepu, jedzenie tego samego na śniadanie). Złamanie rutyny powoduje silne negatywne reakcje dziecka
- nadwrażliwość na dźwięki, dotyk (niechęć do noszenia niektórych ubrań np. z wełny), smak- strukturę jedzenia (grudki)
- manieryzmy ruchowe- trzepotanie rączkami, kołysanie się, obracanie się w kółko.
Jeśli Państwa dziecko przejawia chociaż 2 z wyżej wymienionych zachowań wskazany jest kontakt ze specjalistą.
WARUNKI PRZYJĘĆ:
Pacjent zapisuje się do Poradni dostarczając skierowanie od lekarza pierwszego kontaktu ( honorowane są również skierowania z gabinetów prywatnych, jeśli mają podpisany kontrakt z NFZ ) osobiście lub telefonicznie.
Skierowanie powinno zawierać:
- nazwę poradni do której pacjent jest kierowany ( Poradnia dla osób z autyzmem dziecięcym – VIII kod resortowy 1708 )
- pieczęć instytucji wydającej skierowanie,
- pełne dane pacjenta (imię i nazwisko, datę urodzenia, Pesel, adres z kodem pocztowym),
- diagnozę (jeśli pacjent ją posiada, lub wpis „do obserwacji”, gdy diagnoza nie jest ustalona),
- symbol choroby wg klasyfikacji ICD 10,
- pieczęć z numerem wykonywania zawodu i podpis lekarza wystawiającego skierowanie.